Jump to content
rebellious angel

Studia i praca?

Recommended Posts

Pytanie do studentów: Czy studiując podjęliście się jakiejś pracy? Czy udaje Wam się pogodzić jedno z drugim? A może nadal jesteście na utrzymaniu rodziców? Wolicie sami na siebie zarabiać czy liczyć nadal na pomoc kochanych rodziców?

Do reszty: A Wy jak myślicie, czy da się pogodzić studia i pracę?

Ja studiuję dziennie. Utrzymuję się z wynajmu mieszkania. Nie wyobrażam sobie podjąć teraz jakąś stałą pracę, bo tak się nie da: chyba, że dorywcze inwentaryzacje, przepisywanie danych dla jakichś biur. Pracowałam, studiując, przez miesiąc na drugim roku: było to tylko pół etatu i nie wyrabiałam się z niczym. A w końcu przyszła sesja i rzuciłam robotę, bo jednak nauka była dla mnie ważniejsza. Pogodynka. kochanie, pogodzić to może i można, ale najwyżej studia zaoczne, dzienne- nie bardzo.

Oczywiście. Jest to trochę męczące i trudno, ale w końcu pogodzić da się prawie wszystko ;)

To poczekaj, aż spróbujesz, od razu zweryfikujesz zdanie - nie zawsze się da, a szczególnie na studiach dziennych.

Ja studiuję dziennie i pracuję, jednak w domu, czyli zdalnie. Zaczęło się od tego, że cierpiałam na bezsenność - miałam kiedy pracować. Teraz jakoś godzę pracę i studia, ale tylko dzięki temu, że mam dobrze ułożony plan i dodatkowo mogę wybierać, kiedy i czy chcę pracować.

a czy ktoś z was mieszka poza domem rodzinnym, pracuje i studiuje zaocznie? chodzi mi o to czy ze swojej pensji dajecie rade sami opłacić sobie studia i mieszkanie(dopuszczalna pomoc rodziców). Jak sobie radzicie? bo myślę o czymś takim...

mam koleżankę, która mieszka w akademiku, studiuje zaocznie... teraz ma niby stypendium więc to jej trochę pomaga. pracuje oczywiście.

jeśli sam wynajmiesz to będzie Ci ciężko, a nawet może Cię nie być stać. lepiej z kimś sobie wynająć, bo koszty dzielą się na pół.

na każdej uczelni inaczej się płaci, ja płacę 480zł miesięcznie. w sumie nie jest to dużo.