Jump to content
nookie0

Brak kasy na studiach.

Recommended Posts

Witajcie !

Chciałbym się podzielić moimi problemami a także zapytać was o radę.

A wiec jestem studentem niezbyt zamożnym ale honorowym, mieszkam z dala
od domu w akademiku... Niestety ostatnimi czasy co raz częściej brakuje
mi kasy na podstawowe wydatki związane z uczelnią czy życiem
"studenckim" nie tylko o picie chodzi !

Ostatnio wpadłem na pomysł poratowania się jakimś kredytem, albo
pożyczką ale czy to ma sens? Niby mam teraz większe wydatki takie jak
naprawa komputera ( bez którego nie dam rady dalej studiować ) czy
chociażby ubranie się na zimę.. Ciężko znaleźć też pracę na moim
kierunku ponieważ jest bardzo dużo nauki.

Pytanie czy jako student dostanę kredyt w normalnym banku ? Nie mam
przecież żadnej historii wpłat czy BIK. Chwilówki to chyba zbyt grząski
temat ?

Proszę o radę, dziękuje

W banku na pewno nie dostaniesz kredytu. Nawet pracując, jeżeli się nie ma umowy o pracę i to najlepiej na czas nieokreślony, ciężko jest dostać kredyt. Ewentualnie czasami są kredyty studenckie, ale z tego co wiem, to się załatwia przez uczelnię. Musisz podejść do dziekanatu i się spytać.

Jednak, tak czy inaczej, nie pakował bym się w kredyty w Twojej sytuacji. Wydasz pieniądze - ok, ale pożyczkę trzeba spłacać, a jak sam mówisz nie masz czasu pracować. W Twojej sytuacji niestety nie ma chyba wyjścia, musisz się zmobilizować i połączyć studia z pracą w weekendy.

Nie otrzymsz kredytu w żadnym  banku bez poświadczenia o dochodach.

Jedyne wyjscie to zapomogi dla osób w trudnej sytuacji finansowej, stypendia etc.

Zapytaj o takie rozwiązanie w dziekanacie uczelni.

Poza tym pozostaje Ci pomoc społeczna lub po prostu praca dorywcza.

Chcesz mieć pieniądz to musisz na niego zapracować.

Skorzystaj np. z ofert prac inwentaryzacjnych, które odbywają sie zwykle w godzinach nocnych.

Nie korzystaj z pożyczek typu chwilówki jeżeli nie chcesz popaść w długi.